Friday, November 16, 2012

ျပည္သူျပည္သား သတင္းသမားမ်ား (အခန္း-သံုး)


                       ျပည္သူျပည္သားသတင္းသမားမ်ား(အခန္း-သံုး)

အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ရိုက္ခ်က္နဲ႕ အရုပ္ေတြရမွ စိတ္၀င္စားဖြယ္ အေကာင္းဆံုး ရုပ္ျမင္သံၾကားသတင္းတခု ရေအာင္ တည္းျဖတ္နုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရိုက္ကူးသူက အေကာင္းဆံုး အရည္အေသြးနဲ႕ ရိုက္ေပးႏုိင္မႈကသာ အခရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကင္မရာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ရိုက္ကူးသူရဲ႕အယူအဆ ၊ နည္းလမ္းတက် ရိုက္ကူးတတ္မႈမရွိရင္ အရုပ္ေကာင္းမရႏုိင္ပါဘူး။ အရုပ္ေကာင္းမရခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးတဲ့ သတင္းပဲ ျဖစ္ပါေစ။ လူစိတ္၀င္စားမႈ ရႏုိင္ဖို႕ ခက္ခဲသြားတတ္ပါတယ္။ အရင္အပတ္က ဘယ္လိုကတ္ေတြ ရိုက္သင့္တယ္လို႕ အႀကံေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီရိုက္ကို ရိုက္သင့္တဲ့ ကတ္ေတြကို ဘယ္လိုေကာင္းေအာင္ ရိုက္မလဲ ဆုိတဲ့ ရိုက္ကူးေရးလမ္းညႊန္ကို ဒီတပတ္ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

အခု က်မေျပာျပမယ့္အခ်က္ေတြကေတာ့ ပညာရွင္ေတြေထာက္ျပလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြထဲက က်မ မွတ္မိသိရွိသေလာက္ ျဖစ္တာမို႕ ျပည့္စံုတဲ့လမ္းညႊန္မႈေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သာမန္ျပည္သူျပည္သား သတင္းသမားတေယာက္အေနနဲ႕ ပညာရွင္ေတြ ေထာက္ျပေလ့ ရွိတဲ့၊ မျဖစ္မေနသိထားသင့္တဲ့ ေရွာင္ရန္ေဆာင္ရန္ေတြကို သိရွိထားခဲ့ရင္ျဖင့္ အရုပ္ေကာင္းေတြ ရၿပီး အခ်ိန္တိုတုိနဲ႕ လုိရင္းကို တင္ျပႏုိင္မွာပါ။
သတင္းတပုဒ္အတြက ္အသင့္ေတာ္ဆံုး အရုပ္ကတ္ေတြရေအာင္ ဘယ္လိုရုိက္သင့္လဲ…..။

၁။ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ကို အေျခအေနေပးတုိင္း သံုးပါ၊
Tripod လို႕ေခၚတဲ့ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ကို မျဖစ္မေန လက္နဲ႕ ကိုင္ရိုက္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ေနရာကလြဲၿပီး က်န္တဲ့ ရိုက္ကူးခ်ိန္တုိင္းမွာ သံုးျဖစ္ေအာင္ သံုးပါ။ ဒါဟာ အရုပ္ၿငိမ္ဖို႕အင္မတန္အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။ လက္နဲ႕ ကိုင္ရိုက္တဲ့အခါ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ တဖက္သား ေျပာတဲ့လူေပရွည္ေနၿပီဆုိရင္ လက္က မၿငိမ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အနည္းနဲ႕ အမ်ားေဇာေခၽြးျပန္ေအာင္ ေတာင့္ခံထားသည့္တုိင္ေအာင္ လႈပ္ေနတဲ့ အရုပ္ပဲ ရတတ္ပါတယ္။ လက္ေပၚမွာ ရိုက္ရင္ နည္းနည္းေလး လႈပ္တာနဲ႕ တီဗီဖန္သားျပင္မွာ ႀကီးႀကီးမားမားတုန္ခါေနတတ္တာကို သတိျပဳမိရပါမယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ေလးနဲ႕ ခ်ိန္ရိုက္ခဲ့ရင္ ေအးေဆးေလး သူေျပာတာကို နားေထာင္ၿပီး ဘယ္ေနရာ ဘယ္ႏွစ္မိနစ္ေလာက္မွာ ေကာင္းတဲ့ စကားေလး ေျပာသြားတယ္ဆုိတာကို အလြယ္ေလး မွတ္ထားႏုိင္မွာပါ။ တုန္ခါေနတဲ့ အရုပ္ေတြကို ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ မသံုးဖို႕ ပညာရွင္ေတြက အႀကံေပးထားပါတယ္၊ (ေျပးရင္းလႊားရင္း သတင္းယူရတဲ့ ဆႏၵျပပြဲေတြ ၊ စစ္သတင္းေတြက လြဲရင္ေပါ့)။
အင္မတန္ေတာ္တဲ့ ရိုက္သားက်ေနတဲ့ သတင္းေထာက္ေတြကေတာ့ သူတုိ႕ရဲ႕ေျခေထာက္ဟာ သူတုိ႕ Tripod ပါပဲ။ အဲဒီအခါ သူတုိ႕ရဲ႕ ကင္မရာ ကိုင္တဲ့လက္ေတြကို ေသခ်ာသတိထားၾကည့္မယ္ဆုိရင္ သာမန္လူေတြလို လက္ေျမွာက္ရုိက္ေနတာ မေတြ႕ရပဲ လက္ေမာင္းကေန တံေတာင္ဆစ္အထိဟာ ကိုယ္ခႏၼာနဲ႕ ကပ္ေနၿပီး ခါးကို အားျပဳထားတယ္ ဆုိတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

၂။ ရုိက္ခ်က္အားလံုးဟာ ၁၀စကၠန္႕တည္ၿငိမ္တဲ့ ရုိက္ခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္ပါေစ။
ဆိုလိုတာက ကိုယ္ျပခ်င္တဲ့ ျမင္ကြင္းတခုကို ရိုက္တဲ့အခါ အဲဒီျမင္ကြင္းကို အေျပာင္းအလဲ မရွိပဲ တသမတ္တည္း ရုိက္ကူးေနတာကို ဆုိလိုတာပါ။ ဘယ္ျမင္ကြင္း ဘယ္လိုအေျခအေနကိုပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ရုိက္ကူးခ်က္ဟာ ၁၀ စကၠန္႕စီ ၿငိမ္ေအာင္ ရိုက္ကူးရပါမယ္။ တခ်ိဳ႕ ကင္မရာသမားေတြက ၅ စကၠန္႕လို႕ ေျပာေပမယ့္ ၁၀စကၠန္႕ရိုက္ထားတာက စိတ္အခ်ရဆံုးပါ။ ဘာလို႕ဆို စတင္ရိုက္ကူးခ်ိန္နဲ႕ ၿပီးဆံုးခ်ိန္မွာ လႈပ္ရမ္းတတ္တဲ့သဘာ၀ ရွိလို႕ပါပဲ။ တည္းျဖတ္တဲ့အခါ ရိုက္ခ်က္တခုရဲ႕တည္ၿငိမ္မႈဟာ ၅ စကၠန္႕ထက္ နည္းေနၿပီဆုိရင္ အဲဒီကတ္ကို အသံုးျပဳဖုိ႕ ခက္ခဲလွပါတယ္။ ဖ်တ္ကနဲ ျမင္ၿပီး ေပ်ာက္သြားသလိုျဖစ္တဲ့အတြက္ ၾကည့္သူေတြ အျမင္မွာ မစြဲၿမဲႏုိင္ပါဘူး။

၃။ လႈပ္ရွားမႈေနာက္ကို ကင္မရာ လိုက္မသြားပါနဲ႕။
ဒါကေတာ့ ကိုယ္ရိုက္ကူးမယ့္ ျမင္ကြင္းထဲမွာ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ ကားေတြ၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့လူေတြ၊ ေျပးလႊားပ်ံသန္းေနတဲ့ တိရိစၦာန္ေတြပါ၀င္ေနတဲ့အခါမွာ သူတုိ႕ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ေနာက္ကို ကင္မရာ လုိက္သြားတာမ်ိဳးကို ေရွာင္က်ဥ္ခိုင္းတာပါ။ ေရြ႕လ်ားေနမႈကို ျမင္ကြင္း (ရိုက္ကြင္း) အတြင္းမွာပဲ ရွိေနပါေစ။ ကားသြားေနတာ။ လူလမ္းေလွ်ာက္ေနတာမ်ိဳး ရိုက္ၿပီဆိုပါစို႕။ ကိုယ့္ရဲ႕ ကင္မရာ ဘယ္ဖက္ ဒါမွမဟုတ္ ညာဖက္က ၀င္လာတာကို ရိုက္တဲ့အခါမွာ ကင္မရာကို မေရႊ႕ပဲ အၿငိမ္ထားရိုက္ၿပီး ၀င္လာတဲ့ ကား သို႕မဟုတ္လူဟာ တျခားတဖက္ကေန ျပန္ထြက္သြားတဲ့ ရိုက္ခ်က္မ်ိဳးကိုသာ ရိုက္ရပါမယ္။ သြားေနတဲ့ေနာက္ကို လုိက္မရိုက္ရဘူးလို႕ ဆိုလိုတာပါ။

၄။အနီးအေ၀း ကစားတဲ့ ရိုက္ခ်က္မ်ိဳးေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ပါ။
ကုိယ္ျပခ်င္တဲ့ ျမင္ကြင္းတခုကို ရိုက္ကူးေနခ်ိန္မွာ အေ၀းက ျမင္ကြင္းကို နီးလာေအာင္၊ နီးေနတဲ့ျမင္ကြင္းကို ေ၀းသြားေအာင္ Zoom ကို ကစားၿပီး အနီးအေ၀း ရိုက္ကူးတာမ်ိဳးကို မလုပ္ခိုင္းပါဘူး ။ ေရွာင္ရမွာပါ။ အဲဒီရိုက္ခ်က္မ်ိဳးကို ရုပ္ျမင္သံၾကား သတင္းေတြမွာ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ထည့္မသံုးဖို႕ ပညာရွင္ေတြက အႀကံေပးထားပါတယ္။တည္းျဖတ္တဲ့အခါမွာ သတင္းစခရစ္နဲ႕ အခ်ိန္ကန္႕သတ္ခ်က္ေၾကာင့္ အသံုးျပဳရခက္တာကို သတိျပဳရမွာမို႕ ဒီလိုရိုက္ခ်က္မ်ိဳးကို ေရွာင္က်ဥ္ခိုင္းတာပါ။ လိုအပ္လို႕ ကန္႕သတ္ခ်က္နဲ႕ Zoom ကစားတာမ်ိဳးကို ေတာ့ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ (ဥပမာ..အေရးတႀကီးအနီးကပ္ကိုယ္ျပခ်င္တဲ့အရာကို ရိုက္ယူရင္း တစ္ကေန ၁၀ ထိေရၿပီး Zoom out ထုတ္ပစ္တာမ်ိဳး၊ Zoom in ၀င္ေနရင္း ျမင္ကြင္းက လႈပ္ရွားေနတဲ့အခါ ၀ါးသြားတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ Zoom out ထုတ္ပစ္တာမ်ိဳး ေတြမွာေတာ့ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ )အဲဒီလို Zoom ကစားၿပီးရင္ ၁၀စကၠန္႕ၿငိမ္ေအာင္ ရိုက္ယူဖို႕မေမ့ပါနဲ႕။(၁၀စကၠန္႕ အၿငိမ္ကတ္ မပါလာရင္ ဖ်တ္ကနဲ ကိုယ္ဘာျပခ်င္မွန္းမသိပဲ ကတ္ခ်ိန္းသြားတာမ်ိဳးဟာ ၾကည့္သူအတြက္အက်ိဳးမရွိတဲ့ အပိုကတ္ျဖစ္သြားတတ္တဲ့အတြက္ တည္းျဖတ္တဲ့အခါမွာ ဒီကတ္မ်ိဳးကို မသံုးေတာ့ပါဘူး)
ကိုယ္ရိုက္မယ့္ျမင္ကြင္းကို နီးေအာင္ ဒါမွမဟုတ္ အရာ၀တၲဳကို ႀကီးေအာင္ လုပ္ခ်င္တဲ့အခါမွာ အဲဒီျမင္ကြင္း ဒါမွမဟုတ္ အရာ၀တၲဳအနားကို ကင္မရာေရႊ႕သြားရပါမယ္။ တကယ္လို႕ ကင္မရာ ေရႊ႕သြားဖုိ႕ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္လဲ Zoom ဆြဲၿပီး လိုခ်င္တဲ့အေနအထား ရေအာင္ အရင္ခ်ိန္၊ ၿငိမ္ၿပီဆိုမွ ၁၀စကၠန္႕ အၿငိမ္ရိုက္ခ်က္ကို ယူရမွာပါ။

၅။ ဘယ္ညာယိမ္းတဲ့ရိုက္ခ်က္မ်ားကို ေရွာင္ပါ။
ကိုယ္ရိုက္တဲ့ျမင္ကြင္းကေန ဘယ္ကေနညာ ၊ ညာကေန ဘယ္ ေျပာင္းေနတ့ဲ ရိုက္ခ်က္ကို Pan လို႕ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီလို ရိုက္ခ်က္မ်ိဳးကို မျပဳလုပ္ရပါဘူး။ ဘယ္ေရာ ညာေရာက ျမင္ကြင္းေတြကို လုိခ်င္လို႕ ရိုက္မယ္ဆုိရင္လဲ ကိုယ္ရိုက္ကူးလိုတဲ့ျမင္ကြင္ကို ကင္မရာနဲ႕ အရင္ခ်ိန္ပါ။ ၿပီးရင္ ၁၀ စကၠန္႕ ၿငိမ္ေအာင္ ရိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ ဘယ္ညာေျပာင္းၿပီး ကိုယ္ရုိက္လိုတဲ့ ျမင္ကြင္းကိုေရာက္ရင္ တခါ ၁၀စကၠန္႕ တသမတ္တည္း တည္ၿငိမ္ေအာင္ ရိုက္ကူးပါ။ အခ်ိန္အကန္႕အသတ္ေၾကာင့္ ဘယ္ညာေျပာင္းတဲ့ ကတ္ကို မယူပဲ ဘယ္က အၿငိမ္ကတ္နဲ႕ ညာက အၿငိမ္ကတ္ကို ျဖတ္သံုးႏုိင္တဲ့အတြက္ အဆင္ေျပတဲ့ ရိုက္ခ်က္ကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘယ္သြားလိုက္၊ ဘယ္ဘက္ေရာက္ရင ္ညာဘက္ျပန္လာလိုက္ ရိုက္တတ္တာမ်ိဳးကို သတိထားေရွာင္က်ဥ္ရပါမယ္။

၆။ တည္ၿငိမ္တဲ့ အရာ၀တၲဳနဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ညီတဲ့ အရာ၀တၲဳေတြကို ရိုက္တဲ့အခါ မူယင္းအတိုင္း ျဖစ္ပါေစ။
ဒါကေတာ့ အင္မတန္လြယ္ေပမယ့္ သတိလက္လြတ္ျဖစ္တတ္တဲ့ ရိုက္ခ်က္ပါ။ အဲဒါကေတာ့ လက္နဲ႕ ကင္မရာ ကိုင္ရိုက္တဲ့အခါေတြမွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြကို ရိုက္ယူရင္း ကင္မရာရမ္းေနတဲ့အတြက္ အေဆာက္အဦးကလဲ လႈပ္ခါေနတာမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကို ဆုိလိုပါတယ္။ တည့္မတ္ေနတဲ့ နာရီစင္ကို ကင္မရာေစာင္းေနတဲ့အတြက္ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ အေစာင္းႀကီး ျမင္ေနရတာမ်ိဳးေပါ့။ ပင္လယ္ျပင္လို မ်က္ႏွာျပင္ညီေနတဲ့ေနရာေတြ ရိုက္တဲ့အခါမွာလဲ မ်က္ႏွာျပင္ညီတဲ့ရိုက္ခ်က္ျဖစ္္ေအာင ္သတိျပဳရပါမယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳး ဘယ္ေနရာနဲ႕ ခ်ိန္ကိုက္ၾကည့္မလဲ ဆိုရင္ တည့္မတ္ေနတဲ့ အရာေတြကို ရိုက္ဖုိ႕ ဗီဒီယိုကင္မရာက ေဘးေဘာင္နဲ႕ တန္းညွိၾကည့္ပါ။ ေရျပင္ညီရိုက္တဲ့အခါ အေပၚေအာက္ေဘာင္နဲ႕ ညွိၾကည့္ပါ။ ဒါဆို အင္မတန္လြယ္ကူတယ္ဆုိတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

၇။အသံအေကာင္းဆံုးရေအာင္ ထိန္းညွိပါ။
ရုပ္ျမင္သံၾကားဆုိတဲ့အတြက္ အရုပ္ေရာ အသံေရာ ေကာင္းမွ အစီအစဥ္ေကာင္းႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ရိုက္ကူးရာမွာ အသံအရည္အေသြးေကာင္းေအာင္ ဂရုစိုက္သင့္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တဲ့အေနနဲ႕ ရိုက္ကူးတဲ့အခါတုိင္းမွာ အသံ Volum ကို အလယ္မွတ္ထက္ အနိမ့္ တ၀က္ေလာက္မွာ ထားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွ ျပင္ပအသံေတြ ၀င္ေရာက္မႈကို အတုိင္းအတာတခုထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

၈။ မလိုလားအပ္တဲ့အသံေတြ မပါေအာင္ သတိထားပါ။
ဒါကေတာ့ အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တခုပါပဲ။ ဥပမာအားျဖင္ေတာ့ ဘုရား၀တ္ျပဳတဲ့ျမင္ကြင္းကို ရိုက္ကူးရာမွာ ဘုရားရွိခိုးသံ ၊ ေၾကးစည္သံ၊ ဆည္းလည္းသံေတြနဲ႕သာ လိုက္ဖက္ၿပီး အဲဒီလို သဘာ၀ အသံမ်ိဳးေတြ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီျမင္ကြင္းကို ရိုက္ေနတုန္း ကင္မရာမန္းနဲ႕ တျခားလူတေယာက္ စကားေျပာသံေတြ ပါေနရင္ အင္မတန္ အရုပ္ဆိုးသြားပါလိမ့္မယ္။ဒါ့အျပင္ က်မတို႕ ရိုက္ကူးေရးက်င့္ခဲ့တုန္းက စာေရးမွတ္ရမွာ ပ်င္းတဲ့ တေယာက္က သူမွတ္ခ်င္တာေတြကို ရိုက္ေနရင္း စကားေျပာၿပီး ရိုက္ခဲ့ပါတယ္။ အက္ဒစ္လုပ္ဖို႕ ျပင္ဆင္တဲ့အခါ သူ႕အသံေတြနဲ႕ ထပ္ေနေတာ့ သဘာ၀အသံေတြ မရေတာ့ပါဘူး။ ေရခဲျခစ္သည္ကို ရိုက္ေနရင္ ေရခဲျခစ္ေနတဲ့အသံမ်ိဳး ပါရမယ္။ စက္ဘီးျပင္ဆိုင္မွာ ရိုက္လာရင္ စက္ဘီးလွည့္သံေလးမ်ိဳး ပါလာရမယ္ စသျဖင့္ရွိပါတယ္။ ဒီလိုသဘာ၀အသံ ကို ေပ်ာက္ပ်က္သြားေစႏိုင္တဲ့ ရိုက္ကူးမႈမ်ိဳးကို မျပဳလုပ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရွာင္ရွားႏုိင္တဲ့ မလိုလား အပ္တဲ့အသံေတြကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေရွာင္က်ဥ္သင့္ပါတယ္။
အခု ေဖၚျပထားတဲ့ ရိုက္ကူးရာမွာ သတိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြ အျပင္ အဲဒီလို ရိုက္ကူးတဲ့အခါမွ ပိုမိုျပည့္စံုတဲ့ အရုပ္ကတ္ေတြ ရရွိဖို႕ ရိုက္ခ်က္ အဆင့္အဆင့္ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါကုိေတာ့ ေရွ႕တပတ္မွာ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးပါဦးမယ္။
(အပတ္စဥ္ အဂၤါေန႕တိုင္း ထုတ္ေ၀ေသာ ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္တြင္ေဖၚျပၿပီး)
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ခင္မင္းေဇာ္

2 comments:

ျမတ္ပန္းႏြယ္ said...

သတင္းသမားေတာ႔ မဟုတ္ေပမယ္႔ အပိုင္း တစ္ ႏွစ္ သံုး သံုးခုစလံုးကို စိတ္ဝင္တစား ဖတ္သြားခဲ႔တယ္ အစ္မေရ.. ။

ေလးစားခင္မင္လ်က္
ျမတ္ပန္းႏြယ္

Unknown said...

ေက်းဇူးပါအမ