Thursday, January 24, 2008

ဘ၀ဒိုင္ယာရီ အမွတ္တစ္(အပိုင္း ေလး)

အပိုင္း(၄)

ဆံပင္ရွည္ရွည္နဲ႕ ဖိနပ္ဆိုင္ကတဲ့…
သူေျပာလိုက္တာနဲ႕ က်မ သိလိုက္တယ္။ ဒါ က်မသူငယ္ခ်င္းထဲက တေယာက္လို႕…။
သူ႕႕နဲ႕ က်မ ရန္ကုန္မွာ ေရွာင္ေနတုန္းက ေတြ႕ေနေသးတာပဲ။ သူအရင္မိသြားတယ္လို႕ ၾကားမိေပမဲ ့သတင္း ဆက္မၾကားေတာ့တာ ခုမွ သူလဲ ဒီထဲ ေရာက္ေနသကိုး လို႕ သိလိုက္ရေတာ့ ပိုအားရွိသြားတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ ဒီလို တိုက္ပိတ္ခံထားရတာ ငါတေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ အဲဒီတေယာက္န႕ဲကေတာ့ အမႈတြဲျခင္းမတူဘူး။ သူတို႕ အမႈတြဲအားလံုး ဖမ္းမိတုန္းက သူရန္ကုန္ေရာက္ေနခ်ိန္။ သူ႕အမႈတြဲေတြ ရံုးထြက္ေတာ့ က်မ သြားၾကည့္ ျဖစ္ေသးတာပဲ။ မိန္းကေလး အုပ္စုေတြကို အရင္ရံုးထုတ္္ေတာ့ မ်က္ႏွာေတြ ဖူးေယာင္ၿပီး ထြက္အလာ တရားသူႀကီး ေတာင္ လန္႕သြားတယ္။ ရံုးထြက္လာေစာင့္ေနတဲ့ လူေတြ အားလံုး ဒီေလာက္ရိုက္ရလား ဆိုၿပီး ေျပာၾကဆိုၾက ေမးၾကေတာ့ စစ္ေၾကာေရး က လက္ခ်က္မွန္း သိၾကရတယ္။ ခုက်မ ေရာက္ေနတဲ့ စစ္ေၾကာေရး ေနရာကို သူတို႕ အရင္ေရာက္ခဲ့တာ။ ေနာက္သူတို႕ အုပ္စုက လူမ်ားေတာ့ တပတ္ပဲ ေနလိုက္ရတာ က်မသိၿပီးသားအခ်က္ေတြပဲ။ ခုေတာ့ သူ႕လူေတြကို အမိန္႕ခ်ၿပီးခ်ိန္မွ သူ႕ကို ထပ္ဖမ္းမိသြားတာေပါ့။

က်မကို ေျပာျပေနတဲ့ စစ္သားရဲေဘာ္ေလးက တံခါးျပန္ပိတ္ေတာ့မယ္ ဆိုၿပီး ပိတ္သြားခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီေကာင္ေရာ ဘယ္ေလာက္ ခံေနရၿပီလဲ မသိဘူး လို႕ ေတြးမိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေန႕ေတြမွာေတာ့ အဖ်ားက်သြားၿပီး မိန္းကေလးေတြ ျဖစ္ေနက် ရာသီလာခ်ိန္နဲ႕ ႀကံဳျပန္တယ္။ က်မကို ထမင္းလာပို႕တဲ့ အမေတြကို က်မဆီမွာ မိန္းမ အသံုးအေဆာင္ အားလံုး ပါတယ္ ။ ယူေပးပါ ေျပာေတာ့ သူတုိ႕ သတင္းသြားပို႕ၿပီး ယူလာေပးလို႕ အားလံုး အဆင္ေျပသြားတယ္။ (တျခားမိန္းကေလးေတြနဲ႕ ျပန္ဆံုၾကေတာ့ သူတုိ႕ ကို အဲဒီရက္ေတြမွာ ဒီအတိုင္းထားတာပဲ လို႕ သိရပါတယ္။ဒါဟာ မိန္းကေလးေတြကို ႀကီးစြာေသာ အရွက္ရေအာင္ လုပ္တာပဲ လို႕ က်မ ေတြးမိပါတယ္။) က်မကိုေတာ့ ဒီရက္ေတြမွာ ေခၚၿပီးစစ္တာ မလုပ္ေသးဘူး။ က်မကို မဖမ္းခင္ကတည္း ဖမ္းခဲ့ရင္ ယူသြားရမယ့္ ပစၥည္းေတြကို အၿမဲ အဆင္သင့္ ထုတ္ထားခဲ့လို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက နမိတ္မရွိတာဟယ္လို႕ ေျပာတာကိုလဲ သတိရမိသြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ အခ်ိန္တုိင္းရွိခဲ့ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ေၾကာက္စရာ မလုိဘူးလို႕ ပိုၿပီး ယံုၾကည္လာတယ္။
----------
ဒုတိယရဲေဘာ္ေတြ ေျပာင္းသြားခ်ိန္ေတာင္ ေရာက္ခဲ့ျပန္ၿပီ။ ေနာက္တသုတ္ေရာက္ေတာ့ လည္း ထမင္းပို႕တဲ့ အမႀကီးေတြက ဒီေန႕ရဲေဘာ္ေနာက္တသုတ္တဲ့။ သူတုိ႕ေတြက က်မကို အထူးအဆန္းျဖစ္ေနပံုပဲ။ ခပ္ငယ္ငယ္ ရဲေဘာ္ေလး တေယာက္က ေရဗူးျဖည့္ေပးရင္း ဒီတဗူးကို တေန႕ပဲ ေသာက္တာလားတဲ့။ က်မက အင္းလုိ႕ ေျဖေတာ့ ထမင္းလာပို႕တဲ့ အမေတြက သူ႕မွာ စားစရာ ဘာမွ မရွိတာကိုဟယ္တဲ့။ သူတုိ႕ မ်က္ႏွာေတြမွာေတာ့ ေနာက္ပိုင္း သိပ္ေၾကာက္တာ မေတြ႕ ရေတာ့ဘူး။

အဲဒီ တတိယပတ္ထဲမွာ တေန႕လည္ခင္း က်မကို လာေခၚတာကို ႀကံဳရတယ္။ အခန္းတံခါးကို ဖြင့္ၿပီး ဟိုဘက္လွည့္ေန လို႕ ေျပာသံၾကားကတည္းက က်မကို ေခၚထုတ္ေတာ့မယ္လုိ႕ သိလိုက္တယ္။ မ်က္ႏွာကို ေခါင္းစြပ္ စြပ္လိုက္ၿပီး အျပင္ထြက္လာေတာ့ ဖိနပ္ေရာ လို႕ လာေခၚတဲ့ တေယာက္က ေမးတယ္။ ဖိနပ္ျပတ္သြားၿပီလို႕ ေျပာလိုက္ေတာ့ ရဲေဘာ္ေတြ ဆီက ဖိနပ္တရံေလာက္ လာေပးလို႕ ေတာင္းသံၾကားတယ္။ ေနာက္ က်မေရ႕ွကို ေရာက္လာတဲ့ သားေရ ဖိနပ္ခပ္ေဟာင္းေဟာင္းတရံကို စြပ္လိုက္ရတယ္။ အားပါးးးးးးးး.. ဖိနပ္က အႀကီးႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ နဂုိကတည္းက က်မက ေျခေထာက္ေသးတဲ့ လူစားေလ။ သာမန္မိန္းမစီး ဖိနပ္၀ယ္ရင္ နံပါတ္ ၅။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ဆိုရင္ ၃၈ ။ အင္း က်မကို စစ္ေဆးမယ့္ ဆီကို အဲဒီဖိနပ္ႀကီးႀကီး တရြတ္္ဆြဲလို႕ လိုက္ပါသြားရျပန္ပါတယ္။

ဒီတခါေတာ့ ေလတျဖဴးျဖဴး တိုက္ေနတဲ့ ေနရာ တခုပဲ။ က်မထင္တာက အမိုးရွိၿပီး အကာမရွိတဲ့ ေနရာ တခုလို႕ ထင္လိုက္တယ္။ ဘာလို႕ဆို က်မထုိင္ေနတဲ့ ေနရာနဲ႕ က်မကို စစ္တဲ့ လူရဲ႕ ၾကားမွာ ရွိတဲ့ အကြာအေ၀းက နည္းနည္းေ၀းေနတယ္။ ေန႕ခင္းဘက္ ဆိုေပမယ့္ ေလတုိက္ေတာ့ ေအးလိုက္တာ။

ဒီတခါစစ္မယ့္လူက သူ႕ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္တယ္။ သူက ဗိုလ္မႈးပါတဲ့။ က်မကို နာမည္မေခၚပဲ စကားေျပာတယ္။ နင္ နဲ႕ ငါ သံုးတယ္။ ေမးခြန္းေတြ ဆက္တုိက္ေမးတယ္။ က်မေရွ႕က အမႈတြဲေတြ ေျဖသြားတဲ့အထဲက အေျဖေတြက သိပ္ေကာင္းေနေတာ့ က်မက အဲဒီအတိုင္း ထပ္ေျဖေနရတယ္။ သူတုိ႕အားလံုးဟာ အလုပ္ကိစၥေတြ ေငြေပးေငြယူေတြ အားလံုးကို က်မ ဆီမွာ အဆံုးသတ္ထားတယ္။ က်မ လြတ္ၿပီထင္တာကိုး။ ဒီေတာ့ က်မကလည္း အားလံုး က်မဆီမွာ အဆံုးသတ္မဲ့ အေျဖေတြကို ေသခ်ာ ေျဖေနရတယ္။ အမႈျဖစ္စဥ္ကလည္း အင္မတန္ ရွင္းလင္းပါတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ဇူလိုင္လ ၇ ရက္ေန႕မွာ ဆဲဗင္း ဇူလိုင္ အမွတ္တရ စာေစာင္ေလး တခုကို ဧရာ၀တီတိုင္း ဗကသ နာမည္နဲ႕ ထုတ္ေ၀ခဲ့မႈပါ။ စာေစာင္ထဲမွာေတာ့ ရဲရင့္တက္ႁကြတဲ့ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးေတြရဲ႕ ကဗ်ာေတြ ေဆာင္းပါးေတြနဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္က စစ္အုပ္စုကို တုိက္ခိုက္ထားတာေတြ ေပါ့။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက စာအုပ္ထုတ္ဖို႕ ပိုက္ဆံကို က်မထုတ္ေပးခဲ့ရတာ မွန္ေပမယ့္ အဲဒီေငြေတြ ဘယ္က ရလဲ ဘယ္သူမွ မေျဖခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဖမ္းခံခဲ့ရသူ အားလံုး ဒီပိုက္ဆံေတြကို က်မနဲ႕အတူ ေကာက္ခံခဲ့ၾကတာပါ။ သူတုိ႕ ဘယ္သူေတြေပးတယ္ ဆိုတာကို လံုး၀မေဖာ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ေနာက္ က်မတုိ႕ ဧရာ၀တီတုိင္းက ၂၆ ၿမိဳ႕နယ္ ရွိေနေတာ့ ၂၆ ၿမိဳ႕နယ္လံုးကို လိုက္လံ ျဖန္႕ေ၀ေပးခဲ့သူေတြကို လံုး၀မေဖာ္ခဲ့ပါဘူး။

ေရွ႕က က်မ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ ထြက္ဆိုခ်က္ကို ဖတ္ျပသြားသူကို ေက်းဇူးအရမ္း တင္ေနမိပါတယ္။ က်မသူငယ္ခ်င္းေတြဟာ လူတုိင္းသိႏိုင္မယ့္ အရာေတြကိုုသာ ေျဖေပးခဲ့ၿပီး တကယ့္ကို က်မတုိ႕ အခ်င္းခ်င္းသာ သိႏိုင္တဲ့ အရာေတြကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားေပးခဲ့တာ အေသအခ်ာမို႕ က်မကလည္း သူတို႕န႕ဲ တေလတည္း ျဖစ္ေအာင္ ေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာေစာင္ကို နယ္ၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕က ေက်ာင္းသားငယ္ေလး တေယာက္စီက မိသြားၿပီး အစျပန္ေဖာ္ ဖမ္းမိတာ တသီႀကီး ျဖစ္ေပမယ့္ က်မတုိ႕အမႈတြဲက က်မအပါအ၀င္မွ ေလးေယာက္ပဲ ေထာင္က်ခံခဲ့ရတဲ့အထိ ကုိယ့္တာ၀န္ ကိုယ္ေက်ခဲ့ၾကတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြကို စိတ္ထဲက ေလးစားမိေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ စစ္ေၾကာေရးဟာ က်မအတြက္ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ေနမိပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ က်မက စိတ္ထဲမွာ ပို္င္းျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္ေနလို႕ပါပဲ။ ေထာင္က်မွာပဲ ဆိုတာ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးသြားတဲ့အခါ လြတ္ခ်င္လြတ္မွာ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိေတာ့သလို အဲလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျဖစ္လာဖုိ႕ ၀န္ခံတာေတြ ေဖာ္ေကာင္လုပ္တာေတြ မလိုေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ ဒီအခါမွာ အေျဖေတြဟာ ျပတ္သားရဲရင့္ေနမယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာေနပါတယ္။

သူတုိ႕ က်မကို အမႈတြဲ စစ္ခ်က္ေတြ ဖတ္ျပတုန္းက နင့္လူေတြက နင့္ကို ဒီလုိ ထုိးခ်ထားတယ္ ။ ဒီဟာေတြ ေဖာ္ထားတယ္။ နင္လဲ ေဖာ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ ဖတ္ျပတာ ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ က်မဆီမွာပဲ လမ္းဆံုးမယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေရွ႕က သူငယ္ခ်င္းေတြဆီက က်မ ရလိုက္ႏုိင္ခဲ့တာ အျမတ္ပါပဲ။ သူတို႕ေတြဟာ ဒီအမႈတြဲကို နာမည္ခံၿပီး ေထာင္ခ်ကို ခ်ေတာ့မယ္ ဆိုတာ ပိုေသခ်ာ တဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း ေမးခြန္းေတြထဲက သိႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီဗိုလ္မႈး ဆိုတဲ့ လူက က်မတို႕ မဲဆြယ္ခရီးစဥ္ေတြကိုလည္း ျပန္လည္ေမးပါေသးတယ္။ နင့္နာမည္ကို တ၀တ မွ စာရင္းတင္ထားတာ အၿမဲေတြ႕ေနရတယ္။ နင့္လို လူက ဘာေတြ ေဟာေျပာစည္းရံုးခဲ့သလဲ တဲ့။ က်မတို႕ မဲဆြယ္ ခရီးစဥ္ေတြကို တလႀကိဳတင္ စီစဥ္ စာရင္းတင္ရၿပီး လူအတိအက် ေနရာ အခ်ိန္မလြဲေအာင္ သြားရပါတယ္။ တ၀တ လို႕ေခၚတဲ့ တိုင္းၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႕ ဆီကို ႀကိဳတင္ထားတဲ့ စာရင္းထဲ မပါရင္ လိုက္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ လုိက္ပါခဲ့ရင္လဲ အဖမ္းခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က က်မတုိ႕ ႀကိဳတင္ထားတဲ့ ခရီးစဥ္အတိုင္း တစည (တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီ) က အကုန္လိုက္ပါတယ္။ က်မတို႕ ၀င္မယ့္ ရြာတုိင္းကို သူတုိ႕ အရင္ႀကိဳ၀င္ပါတယ္။ က်မတို႕က လမ္းေလွ်ာက္ ေလွစီးေနတဲ့ ေနရာေတြကို သူတုိ႕က စက္ေလွ သေဘၤာေတြနဲ႕ အရင္ ႀကိဳေရာက္ေနၾကၿပီး ရြာေတြမွာ အလႈေတြလုပ္ မ႑ပ္ေတြထိုး စာရြက္ေတြ ကပ္လုပ္ေနက်ပါ။ ရြာသားေတြကို ျခိမ္းေျခာက္ စည္းရံုးၿမဲပါ။ ဒီခရီးစဥ္ အားလံုး ေပါက္ၾကားမႈဟာ တ၀တ အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ စစ္တပ္က တစညကို ေနာက္ကပံ့ပိုးတယ္ ဆိုတာ သိသာ ထင္ရွားမႈေတြပါပဲ။

က်မ ေဟာေျပာစည္းရံုးစရာ မလုိပါဘူး။ က်မႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရမႈ အျဖစ္မွန္ေတြကို သာ ေျပာျပခဲ့တာပါဦးေလး လို႕ က်မက ျပန္ေျပာေတာ့ သူ႕ကို ဗိုလ္မႈးလို႕ မေခၚလုိ႕ ဆိုၿပီး က်မကို ဟိန္းေဟာက္ပါေတာ့တယ္။ က်မကလည္း က်မ မျမင္ရပဲ မေခၚႏုိင္ပါဘူး လို႕ ခပ္မာမာ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ က်မရဲ႕ အေဖထက္ငယ္မွာ မို႕ ဦးေလးလို႕ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ ေခၚတာျဖစ္လို႕ က်မအျပစ္မရွိဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္ ဆိုေတာ့ ထပ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ က်မတို႕ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ရဲ႕ စည္းရံုးေရး ခရီးစဥ္ေတြ ေအာင္ျမင္မႈအေပၚ မရႈစိမ့္တာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳလူဦးေရ ၄၀ ထက္ေက်ာ္လို႕ ဆိုၿပီး က်မတို႕ အဖြဲ႕ မဟုတ္တဲ့ ေနာက္တဖြဲ႕ကို ဖမ္းဆီး လိုက္ျခင္းျဖင့္ သူတုိ႕ရဲ႕ ယုတ္မာမႈကို ျပသၿပီး ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီလူကပဲ ဒါဆို ဒီတပ္ထဲက မဲဆႏၵနယ္မွာေရာ နင္တုိ႕ အဖြဲ႕ မဲဘယ္ေလာက္ရတယ္ ဆိုတာ သိသလား လို႕ ေမးလာပါတယ္။ သူ႕ေလသံကုိ ခနဲ႕ တဲ့တဲ့ ေမးတယ္ ဆိုတာ က်မ ခံစား သိေနပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ က်မသိပါတယ္ ။ဒီစစ္တပ္ မဲဆႏၵနယ္မွာ က်မတို႕ ခေမာက္အဖြဲ႕က မဲေပါင္း ၄၄၀ ရရွိခဲ့ပါတယ္ ဆိုေတာ့ အဲဒါ ဘယ္သူေတြ ထည့္တယ္ ထင္လဲတဲ့။ က်မကလည္း မဆိုင္းမတြပါပဲ ။ ဟုတ္ကဲ့ .. ေဆးတပ္လုိ ပညာရွင္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ထည့္တာျဖစ္မွာ ပါလို႕ ေျဖလိုက္ေတာ့ ၿငိမ္သြားပါတယ္။

နင့္ကို ငါတုိ႕ မရိုက္မပုတ္ပဲ ေမးေနတာကို နင္သိတယ္ေနာ္တဲ့။ အဲဒါကို စစ္ေၾကာေရးမွာ ဘယ္လုိရိုက္တယ္ ဆိုၿပီး အပိုေတြ ေျပာေနတာကို နင္ဘာေျပာမလဲတဲ့။ က်မကို မရိုက္တာ မွန္ေပမယ့္ လူမႈ၀န္းက်င္သစ္ အဖြဲ႕၀င္ေတြ ရံုးထြက္ေတာ့ ဖူးေယာင္ေနတာကို လူတုိင္း ျမင္ပါတယ္။ ဒါဟာ လုပ္ႀကံေျပာဆုိလို႕ မရတဲ့ အရာပါလုိ႕ က်မေျဖေတာ့ အဲဒီလူက ရယ္တယ္။ ဒါနဲ႕ နင္က စစ္ေၾကာေရးမွာ ေျဖေနတာ ေပ်ာ္ေနသလိုပဲ ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႕။ တဲ့။ က်မကို ရန္စေနတာ။ ေဒါသထြက္ေအာင္ ဆြေနတယ္ဆိုတာ သတိထားမိပါတယ္။ သူတုိ႕ဟာ စစ္ေၾကာေရးမွာ သူတုိ႕ကို ဒူးေထာက္ေတာင္းပန္မယ္ ငိုျပမယ္လို႕ ထင္ေနပံုပါပဲ။ က်မငိုေနေတာ့ေရာ လြတ္သြားမွာ မို႕လို႕လား။ ဒါကို က်မ ေသခ်ာသိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်မ ငိုစရာ မလုိပါဘူး။ ဒီလိုဖမ္းမယ္ စစ္မယ္ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးသားပါ။ က်မ သူငယ္ခ်င္း အမ်ားႀကီးလဲ ဒီလမ္းကို ျဖတ္သြားၾကတာပါပဲ. လို႕ … က်မ ခပ္ေအးေအး ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။

နင္ထပ္စဥ္းစားထားပါ။ နင့္မွာ ေျဖစရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ ဆိုတာ ငါတုိ႕သိတယ္ ..တဲ့ ။ နင္က ကေလးဗိုလ္ လုပ္ေနရတာကို ေပ်ာ္ေနတာ မဟုတ္လားတဲ့။ ဟုတ္ရင္လဲ ဟုတ္မွာပါ လုိ႕ ျပန္ေျပာေတာ့ တခြန္းမခံ ျပန္ေျပာတာ နင့္အက်င့္လား။ ဒီေန႕ ခဏရပ္မယ္ ။ မနက္ျဖန္ ဆက္စစ္မယ္။ ငါတုိ႕ ေမးခြန္းေတြကို ေသခ်ာ ေျဖႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါတဲ့။ နင့္ေနာက္က လူေတြကို ေဖာ္ေပးႏုိင္မွ နင္ဒီက ထြက္ရမယ္ဆိုတာ သိထားပါတဲ့ စစ္သားရင့္မႀကီးက က်မလို ပိစိေကြး ေက်ာင္းသူ တေယာက္ကို ၿခိမ္းေျခာက္ဟိန္းေဟာက္လို႕။

အဲဒီေန႕က စစ္ေၾကာေရးဟာ ေအးေအး ေဆးေဆး ၿပီးသြားခဲ့ပါတယ္။ ညေန ေတာ္ေတာ္ေမွာင္ေနမွ ၿပီးသြားတာမုိ႕ ထမင္းေကၽြးမယ့္ အမေတြက က်မ ျပန္အလာကို ေစာင့္ေနပါတယ္။ သူတို႕က အၾကာႀကီးပဲေနာ္လို႕ က်မကို ေျပာၿပီး ထမင္းစားတာကို ေငးၾကည့္ေနပါတယ္။ ခုဆို ထမင္းစားခ်ိန္မွာ အခန္းတံခါးကို အကုန္ဖြင့္ေပး ထားတတ္ပါၿပီ။ ထမင္း ပန္းကန္ထဲ ထည့္လာသမွ် ကုန္ေအာင္စားတဲ့ က်မကို ထည့္ေပးတဲ့ ထမင္းကလည္း တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာေနတာကိုလဲ သတိျပဳမိပါတယ္။ ဒါဟာ ရဲေဘာ္ေတြက ထားတဲ ့လူသားခ်င္း စာနာစိတ္ ေစတနာျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။

အဲဒီေန႕ညက က်မ ခိုးနားေထာင္ေနက် လွ်ာထိုးေပါက္ကေလးကေန နားေထာင္ေနေတာ့ က်မ ေျခေထာက္ေသးတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာၿပီး ရယ္ေမာေနတာေတြကို ၾကားရပါတယ္။
ေျခေထာက္ကေလးက ေသးေသးေလးကြ.. တဲ့။
ေနာက္တခါ ေခၚစစ္မယ့္ေန႕ကို က်မ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားပါေတာ့တယ္။

9 comments:

ကုိေပါ said...

ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြအေၾကာင္း ျပန္ၾကားရရင္ အင္မတန္ဘဲ စိတ္၀င္စားစရာ၊ စိတ္တက္ႂကြစရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ေက်ာင္းေနပိတ္ေနစဥ္ကာလ က်ေနာ္တစ္ေယာက္ေတာ့ အဲဒီ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈအေၾကာင္းေတြကုိ ဘာမွ မသိဘူး။ ဗိုလ္သင္တန္းေျဖမယ္ဆုိၿပီး ရန္ကုန္ကုိ ဆင္းလာလုိက္တာ ရန္ကုန္ေရာက္တာနဲ႔ ၈၈၈၈ လုံးအေရးအခင္းထဲ ပါသြားၿပီး ဗုိလ္သင္တန္းလည္း သြားမေျဖျဖစ္၊ အဲသည္ေနာက္ ေက်ာင္းေတြကလည္း ပိတ္ထားနဲ႕။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ အဆက္ျပတ္သြားလုိက္တာ။ ဘီဘီစီ နားေထာင္ခ်င္တာေတာင္ အိမ္မွာ ေရဒီယုိ မရွိလုိ႔ နားမေထာင္ရ။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ အင္းစိန္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွာ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ကုိယ္စားလွယ္ ဦးစိန္လွဦးကုိ ခေမာက္ေဆာင္းၿပီး မဲသြားထည့္ခဲ့တာဘဲ မွတ္မွတ္ရရ က်န္ရစ္တယ္။

ေကေက said...

အစ္မဆက္ေရးပါဦး၊ ေစာင့္ဖတ္ေနပါတယ္၊ ေလးစားပါတယ္

Lwin Moe said...

I will be looking forward to more episodes :)

Naivechic said...

အစ္မေရ..ေန့တိုင္း လာေနတာ..ဒီေန့ေတာ့ အပိုင္းသစ္ဖတ္ရလို့ ေပွာ္သၾားတယ္။naivechicဆီလာဖတ္တဲ့အတၾက္ေက်းဇူးေနာ္။

Anonymous said...

အမကို ထမင္းပိုထည့္ေပးတဲ့ လူလူခ်င္းစာနာတတ္တဲ့ စစ္တပ္ထဲက ရဲေဘာ္ေတြအေၾကာင္း သိရေတာ့ ၊ စိတ္ထဲ၀မ္းသာမိတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ သူတို့ေတြထဲမွာလည္း စိတ္ထားေကာင္းသူေတြပါျပီး ၊ အေျခအေနအမိ်ဳးမိ်ဳးေၾကာင့္ စနစ္ဆိုးေအာက္က မရုန္းနိုင္ၾကသူေတြလို့ ျမင္မိပါတယ္ ။ သူတို့လိုလူေတြ ျမန္ျမန္ရုန္းထြက္နိုင္ပါေစလို့ ဒီစာစုကိုဖတ္ရင္း စိတ္ထဲကဆုေတာင္းလိုက္မိပါတယ္ ။

ထပ္ျပီး သူတို့ကို ဒီစာစုနဲ့အတူ တိုက္တြန္းလိုက္ခ်င္တာ .. ရုန္းထြက္ဖို့ဆိုတာ တကယ့္အလုပ္မွာ မလြယ္ကူေပမယ့္ ၊ တကယ္စိတ္ရွိျပီး ၾကိဳးစားလုပ္မယ္ဆို ေအာင္ျမင္မွာပါလို့ ။ အဲလိုေန့ကို လူထုက ၀မ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆိုေနမွာပါ ။

YeKyawAungMDY said...

I come and read the part 4. Old saying is "The grasses under the army boot are getting stronger and stronger." you and 88 studnets' gernerations are icons for other students.

Unknown said...

အမေရ ..

အရင္က တာ၀န္ေက်ခဲ႔သလို ..
ခုလဲ သမိုင္းကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
မွတ္တမ္းတင္ ေပးတာ ေက်းဇူးအထူးပါ ..

Swan said...

I hope you'll continue with your memoirs, which make wonderful reading. We need this sort of documentation so that the coming generations will learn how the 88 Generation had conducted themselves -- with integrity, honor and defiance. Long live the spirit of the unbowed generation!

Nanda said...

ေနာက္အပိုင္းေတြၿမန္ၿမန္လာပါေတာ႔ဗ်ို႔