Wednesday, June 27, 2007

ဖတ္ေပးေစခ်င္လို ့...


သူမ်ားဘေလာ့ေတြေလွ်ာက္လည္ရင္း ကိုဖိုးေဇက ကယန္းအေၾကာင္းတင္ထားေတာ့ ေရးျဖစ္ၿပီး ဘယ္မွမပို႕ျဖစ္တဲ့ စာေလးတပုဒ္ကို သတိရမိတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က တမ္းတမ္းတတ ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာတိုေလးတပုဒ္ပါ။ ဘယ္ေတာ့ျပန္ေရာက္မယ္မသိတဲ့၊ ေရာက္ခဲ့ရတယ္ေနခဲ့ရတယ္ ဆိုတာလဲ ျပန္ေျပာရရင္ အံ့ၾသစရာျဖစ္ရတဲ့ ေနရာေလးေတြေပါ့၊ ဘေလာ့စာဖတ္သူေတြကို အေတြ႕အႀကံဳေလးေ၀မွ်ေပးတယ္လို႕ သေဘာထားၿပီး ဖတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္၊ အဲဒီလိုရြာေလးေတြ၊ အဲဒီက လူေတြလို လူေတြအမ်ားႀကီး က်မတို႕တိုင္းျပည္ထဲမွာ ရွိေသးတယ္ဆိုတာ အခုအင္တာနက္ေလာကထဲက စာဖတ္သူေတြကို သိေစခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးတခုပဲရွိပါတယ္၊ က်န္တာေတြ ဘာမွမလုိပါဘူးေနာ္၊
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ခင္မင္းေဇာ္


ျမဴခိုးမႈိင္းေ၀ လြမ္းစရာ့ေျမ

ဘယ္ေနရာၾကည့္ၾကည့္ ၾကည့္လိုက္တိုင္း ေတာင္တန္းေတြနဲ႔ ၊ ကိုယ္ေနတဲ့ေနရာကလည္း ေတာင္ေလးတခုေပၚမွာ ၊ ျမဴခိုးေတြက မႈိင္းေ၀လို႔၊ ေတာင္ရြာမီိးရႈိ႔တဲ့ မီးခိုးေငြ႔တလူလူနဲ႔၊ ေအးျမျမခံစားမႈနဲ႔၊ သာယာတဲ့ ေတာေတာင္ ပန္းခ်ီကားတခုထဲ ကိုယ္ပါ ေရာက္ေနသလိုပဲ။ အနီးဆံုး ရြာကိုေတာင္ လမ္းေလ်ာက္သြားရင္ တနာရီေလာက္သြားရမယ္။ ရြာလို႔သာ ေျပာရတာပါ။ အိမ္ေျခက ဆယ္အိမ္ေလာက္ပဲ။ ကယားျပည္နယ္ ၊ ကရင္ျပည္နယ္ နယ္စပ္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္စပ္ေနေပမဲ့ ေနတဲ့ ရြာသားအမ်ားစုက ပေဒါင္လို႔ေခၚတဲ့ လည္ပင္းမွာ ေၾကးကြင္းစြပ္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြေပါ့။

သူတို႔ လူမ်ိဳးေတြကို ပေဒါင္လို႔ေခၚမယ္ဆိုရင္ မၾကိဳက္ဘူး။ ပေဒါင္ဆိုတာ ေၾကးကြင္းစြပ္ေတြလို႔ အဓိပၸါယ္ရျပီိး ႏွိမ့္ခ်ေခၚတဲ့ အေခၚအေ၀ၚသာျဖစ္တယ္လို႔ သူတို႔က ခံယူထားၾကတယ္။ သူတို႔လူမ်ိဳးေတြဟာ ကယန္းလူမ်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။ဒါေၾကာင့္ ကယန္း အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီိးလို႔ ေခၚမွသာၾကိဳက္ၾက တယ္။ ကယားျပည္နယ္ အတြင္းပိုင္း ေျမျပန္႔ေဒသနဲ႔ တကယ္ သြားမယ္ဆိုရင္ တေန႔ခရီးပဲရွွိတဲ့ အဲဒီရြာေလးေတြကို တေခါက္ေလာက္ ေရာက္ဖူးမယ္ဆိုရင္ တသက္ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္စရာ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

သူတို႔ေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ ၊ ကိုယ္ပိုင္ အမ်ိဳးသား သီခ်င္း၊ ကိုယ္ပိုင္စာေတြရွိၾက တယ္။ သူတို႔လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ အနီးကပ္ေနခြင့္ရတဲ့ အခိုက္မွာေတာ့ သူတို႔ေတြရဲ့ လူေနမႈဘ၀အခက္အခဲ ေတြကိုကိုယ္ခ်င္းစာခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႔လူေနမႈဘ၀ေတြ ဘာေၾကာင့္ နိမ့္က်ေနရသလဲ ဆိုတာေတြကိုလည္း ဓမၼဓိဌာန္က်က် ရႈျမင္တတ္လာခဲ့တယ္။

ထမင္းအသက္ ခုႏွစ္ရက္ ၊ ေရအသက္ တမနက္ ဆိုျပီး ေရအေရးၾကီးပံုကို စာခ်ိဳးထားေပမဲ့ သူတို႔ေတြကေတာ့ ေရနဲ႔ေ၀းေလ ေကာင္းေလဆိုျပီး ေရနဲ႔ေ၀းေ၀း သြားေနၾကတယ္။ ေရနဲ႔နီိးနီိးေနရင္ သူတို႔ေတြရဲ႔ အသက္ကို စိတ္မခ်ရဘူး ၊ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္ ဆိုတာ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ကေနျပီး သင္ေပးသြားတာလို႔ ေျပာျပၾကတယ္။ ေရနဲ႔နီးနီးေနရင္ ဘာျဖစ္တတ္လို႔လဲလို႔ နားမလည္ႏိုင္စြာ နဲ့ ေမးခြန္းထုတ္မိေတာ့ ရန္သူ႔တပ္ေတြ ေရာက္လာႏိုင္တာေပါ့တဲ့။ သူတို႔ေျပာတဲ့ ရန္သူ႔တပ္ဆိုတာက မဆလ၊ န၀တ၊ နအဖ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ စစ္တပ္ကို ရည္ညႊန္းတာပါ။ သူတို႔လူမ်ိဳးစု ေတာ္လွန္ေရးသမား ေတြနဲ႔ စစ္တပ္ေတြဟာေရရွာရင္းနဲ့ ေတြ႔ျပီးတိုက္ၾကရတာေတြ အမ်ားၾကီိးပါ။ အဲဒီလို တိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ေျမစာပင္ မျဖစ္ရေအာင္ ေရနဲ႔ေ၀းေ၀းေနရေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္။ ေရနဲ႔နီးတဲ့ ေနရာမွာ ရြာတည္မိေတာ့ စစ္တပ္ေတြေရာက္လာရင္ ရြာထဲက ရွိသမ် တရိစၧာန္အကုန္ ယူတဲ့အျပင္ ရြာသူေခ်ာေခ်ာေလးေတြ ရွိရင္လည္း ေၾကာက္စရာ မုဒိမ္းမႈေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကရျပန္ပါတယ္။ ျပီးရင္ သူပုန္ရြာ ၊ သူပုန္႔လုူေတြဆိုျပီး ရြာလံုးကၽတ္ မီးတင္ရႈိ႔တာ ခံရျပန္ေရာ။ လူမဆန္တဲ့ လူေတြကို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့အၾကိမ္မ်ားလာေတာ့ ေနရာသစ္ေတြရွာျပီး ရြာေျပာင္းၾကရျပန္တယ္။

အဲဒီေနာက္ ေတာ့ ေရနဲ႔ေ၀းႏိုင္သေလာက္ ေ၀းပါေစ၊ ေတာင္တက္ရခ်င္သေလာက္ တက္ရပါေစ၊၊ လံုျခံဳတဲ့ ေနရာ၊ ရန္သူ႔တပ္ေတြ မေရာက္ႏိုင္တဲ့ ၊ မတက္ႏိုင္တဲ့ ေတာင္ေပၚေတြမွာပဲ ရြာတည္လိုက္ ၾကေတာ့တယ္။
ေရရွိတဲ့ ေတာင္ေအာက္ကို ဆင္းျပီး သြားရင္အသြားအျပန္ အနီးဆံုးေတာင္ တနာရီၾကာ တာပါပဲ၊ ၀ါးက်ည္ေတာက္ကို နဖူးမွာသိုင္းရင္း ခပ္လာတဲ့ ေရဟာ ထမင္းဟင္းခ်က္ဖို႔နဲ႔ ေသာက္ ဖို႔ပါပဲ။ ပန္းကန္ေဆးဖို႔ ၊ ေရခ်ိုဳး ၊ အ၀တ္ေလ်ာ္ဖို႔ မပါပါဘူး ။ေအးတဲ့ ေဒသလည္း ျဖစ္ေလေတာ့ ေရခ်ိဳးဖိို႔ဆိုတာ အေတာ္စဥ္းစားရတဲ့ ကိစၥပါ။ အေႏြးထည္ အထူၾကီိးေတြ ၀တ္ထားၾကျပီး ေရခ်ိဳးတာ ေတာင္သိပ္မေတြ႔ခဲ့မိဘူး။

ထမင္းစားတဲ့အခါ ရိုးရာေဒါင္းလန္းလို႔ေခၚတဲ့ ၀ါးနဲ႔ရက္ထားတဲ့ ပန္းကန္ေတြနဲ့ စားတယ္။ စားျပီးရင္ ေဒါင္းလန္းကို ေခါက္ျပီး ေထာင္ထားလိုက္တာပါပဲ။ မနက္ေစာေစာ ထတတ္ၾကျပီး ထမင္းခ်က္၊ ျပီးရင္ ပဲပုတ္မီးကင္ကို ငရုတ္သီးစိမ္းနဲ႔ ေထာင္းထားတဲ့ ပဲပုတ္ေထာင္းနဲ႔ ထမင္းစား၊ က်န္တဲ့ ထမင္းနဲ႔ ပဲပုတ္ကို ပလိုင္းထဲ ထည့္ျပီး ေတာင္ယာကို သြားၾကတယ္။တခါတေလက်ေတာ့လည္း ဆန္ကိုပဲ ထည့္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေတာင္ယာနဲ့ ေနတဲ့ရြာနဲ႔က လမ္းေလ်ာက္သြားရင္ နီးရင္ တနာရီေလာက္၊ ေ၀းရင္ ႏွစ္နာရီေလာက္ သြားရတယ္။ ပလိုင္းထဲမွာ ဒါးတလက္ ကေတာ့ အျမဲပဲ ပါရွိရမဲ့ အေဆာင္တခုပါပဲ ။မနက္မိုးမလင္းခင္ ေတာင္ယာသြားျပီး ေတာင္ယာမွာပဲ တေန႔လံုးအခ်ိန္ကုန္ၾကရတဲ့ သူတို႔ဘ၀ဟာ ဘာေမ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဘ၀ရပ္တည္ေနသလဲ၊ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနသလဲလို႔ စဥ္းစားမိလာတဲ့အခါ သူတို႔ဘ၀ကို စိတ္၀င္စားခဲ့မိေတာ့တယ္။

မနက္ပိုင္းလမ္းေလ်ာက္သြားတဲ့ ႏွစ္နာရီခရီးမွာကိုပဲ သူတို႔ရဲ့ ဘ၀ခရီိးကို သိနားလည္ႏိုင္ သြားတယ္။ကိုုယ္ေနတဲ့ ေတာင္ကဆင္း ေနာင္တေတာင္ကုိတက္ ေနာက္ျပန္ဆင္းနဲ႔ ေန႔စဥ္ဒီခရီးကို သြားေနရလို႔ သူတို႔ေတြ အသားက်ေနေပမဲ့ လမ္းသိပ္မေလ်ာက္ဖူးတဲ့ က်မအေနနဲ႔ေတာ့ေတာ္ေတာ္ ထိတဲ့ ခရီးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ေတာင္ေပၚသားေတြထဲမွာ ၀တဲ့သူ ရွာမေတြ႔တာလို႔လမ္းေလ်ာက္ ရင္း ေတြးခဲ့မိပါေသးတယ္။ သူတို႔ရဲ့ေတာင္ယာေတြကို ျမင္ေနရျပီး အဲဒီေနရာ ေရာက္ေအာင္လို႔ ေတာင္ဆင္းေတာင္တက္လုပ္ေနရတာကို ၾကည့္ျပီး ရြာနားမွာပဲ ေတာင္ယာလုပ္လိုက္ရင္ ျပီးေရာလို႔ ဆရာတတ္ခဲ့မိပါေသးတယ္။

ကယန္းရြာသားေတြက ေတာင္ယာေတြက လွည့္ျပီးေတာ့ လုပ္တာတဲ့၊၊ တေနရာကို အမ်ားဆံုးလုပ္ရင္ (၃) ႏွစ္ပဲ ၊၊ ေျမၾသဇာ ကုန္သြားရင္ ဘာမွ မသီးေတာ့ဘူးတဲ့။ အဲဒီလို မျဖစ္ေအာင္ ေနရာေတြ ေရႊ႔ျပီး ေတာင္ယာလုပ္တာပါ တဲ့။ ဒါဆိုရင္လည္း ေတာင္ယာမွာပဲ ေနေရာေပါ့ဆိုေတာ့ တနဂၤေႏြဆို ဘူရားရွစ္ခိုးေက်ာင္း သြားရအံုးမွာေလတဲ့။ ေတာင္ယာမွာေနေတာ့လည္း စေနဆို ျပန္ၾကရတာပဲ မထူးပါဘူးတဲ့။

သူတို႔ရဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေရးက ဓါတ္ေျမၾသဇာ လံုး၀မသံုးၾကပါဘူး။တႏွစ္စိုက္ျပီးသြားလို႔ ေနာက္တႏွစ္ထပ္စိုက္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေတာင္ယာအသစ္ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အပင္ၾကီးေတြကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္း ထင္းအျဖစ္သယ္ျပီိး က်န္တာေတြကို မီးရႈိ႔လိုက္တာပါ။ ေတာင္ယာမီးရႈိ႔ခ်ိန္နဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရင္ေတာ့ သဘာ၀တရားၾကီိးမွာ အလွတရားေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါေသးလားဆိုတာ ေတြးမိမွာ မလြဲမေသြပါပဲ ၊၊ ျမိဳ႔ျပမွာ မရႏိုင္တဲ့ သဘာ၀အလွေတြၾကည့္ရင္း ၊ မီိိိးခိုးနံ႔သင္းေနတဲ့ ေလေတြကို ရႈႈရင္း ျမိဳ႔ျပနဲ႔ကြာျခားလြန္းတဲ့ လႈေနမႈဘ၀ေတြကို ဘယ္လို အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက ျမွင့္တင္ေပးသြားႏိုင္မလဲ၊ ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ၾကိဳးစားေပးသြားႏိုင္မလဲ ေတြးမိေနပါတယ္။ သူတို႔ေတြကေတာ့ အသားက်ေနတဲ့ ဘ၀ေတြမွာ ေနရင္း သြားရင္းလာရင္း ေတာင္တက္ရင္းနဲ႔ လမ္းေဘးက ေတြ႔ရတဲ့ အပင္ေတြကိုလည္း စားရတာ၊ မစားရတာ ခြဲျခားျပျပီိး ခူးသြားလိုက္ပါေသးတယ္။

ေတာင္တက္ရင္းေမာေနတဲ့ က်မကို ဆီမစားဘို႔ သူတို႔က တရားခ်ေနပါတယ္၊၊ က်မခ်က္ေကၽးတဲ့ ဆီျပန္ဟင္းေတြကို သူတို႔မစားတတ္ၾကပါဘူး။ ဆီစားရင္ အေမာမခံႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာျပပါတယ္။ သူတို႔ေတြက ဆီပုလင္းေလး တျပား( ဘီယာပုလင္းျပားေလး) ကို ႏွစ္ပတ္လည္ေအာင္စားရပါတယ္။ ဘာအသားပဲလာလာ ျပဳတ္ျပီးစားတာပါ၊၊ အသၤးအရြက္ေတြကိုလည္း ေၾကာ္စားတာ တခါမွ မေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။ အကုန္လံုး အျပဳတ္ေတြနဲ႔ အေထာင္းပဲစားပါတယ္။ ေခတ္သစ္ပစၥည္းထဲက အခ်ိဳမႈန့္ကိုေတာ့ သံုးတတ္ေနပါျပီ။ က်မက အခ်ိဳမႈန့္ မစားဘူးဆိုေတာ့ သူတို႔ေတြက အံ့ၾသေနျပန္ပါတယ္။ အခ်ိဳမႈန္႔ရဲ႔ဆိုးက်ိဳးေတြကို ရွွင္းျပေတာ့ သူတို႔ဘာမွျပန္မေျပာေပမဲ့ အသားကို ေတာေကာင္ရမွ စားၾကတာမ်ားတဲ့ သူတို႔ေတြက အခ်ိဳမႈန့္ပါတဲ့ ဟင္းရဲ့ အရသာကို ၾကိဳက္ေနၾကပံု ရပါတယ္။

သူတို႔အားလံုးဟာ စပါးစိုက္တာ နည္းပါတယ္၊၊ အဓိက စိုက္ပ်ိဳးၾကတာကေတာ့ ေပၚပီပန္းလို႔ သူတို႔ေခၚၾကတဲ့ ဘိန္းကိုပဲ စိုက္ၾကပါတယ္။ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေတာင္ယာခုတ္ျပီး စပါးစိုက္လို႔ရတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္နဲ႔ ေပၚပီပန္းစိုက္လို႔ရတဲ႔ အက်ိဳးအျမတ္က ဘယ္လိုမွ မႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔ကို ဘိန္းမစိုက္ပဲ အစားထုိးသီးႏွံစိုက္ဖို႔ စည္းရံုးမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရ့ဲ ေနထိုင္ဖို႔စားရိတ္ေတြကို တာ၀န္ယူႏိုင္ဘို႔ေတာ့ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ သူတို႔ဘ၀ကို ဘာမွတာ၀န္မယူပဲ ဘိန္းမစိုက္ရဘူးဆိုရင္ သူတို႔ ဘာနဲ႔သြားစားၾကမွာလည္း ဆိုတာ စဥ္းစားေပးရမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖ ဟာ အာဏာနဲ႔ ဘိန္းကို မစိုက္ခို္င္းရင္ ထိုက္သင့္တဲ့ ေထာက္ပံ့မႈေတြ လိုအပ္တဲ့ အေၾကာင္းသိကိုသိရပါမယ္။

သြားေရစာမုန္႔ဆိုတာ တခါမွ စားတာမေတြ႔ရပါဘူး၊၊ မနက္ထမင္း၊ ေန႔လည္ထမင္း၊ ညထမင္း ပါပဲ။ ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲ ၊ ေကာ္ရည္ ၾကားေတာင္မၾကားဖူးဘူး။ ေဂ်ဒိုးနတ္တို႔ ဘာတာကိတ္ တို႔ကေတာ့ မုန့္နာမည္မွန္းေတာင္ မသိတာပါ။ ေစ်းေန႔ေတြမွာ ေရာင္းတဲ့ စမူဆာကိုေတာ့ သူတို႔သိၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ့ ရိုးရာသြားေရစာကေတာ့ ေခါင္ရည္ပဲ။ ေျပာင္းေခါက္နဲ႔လုပ္တဲ့ေခါင္၊ ဆန္နဲ႔လုပ္တဲ့ေခါင္၊ ေကာက္ညွင္းနဲ႔လုပ္တဲ့ေခါင္ ဆိုျပီး ရွိတဲ့ အထဲမွာ ေကာက္ညွင္းနဲ႔လုပ္တဲ့ ေခါင္က အခ်ိဳဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးပဲ။ အသက္အရြယ္ ၾကီိးရင့္လာၾကရင္ ၊ထမင္းသိပ္မစားႏိုင္ရင္ ေခါင္ရည္ကိုပဲ စုပ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ေတြက အိုးေသးေသးေလးနဲ႔ေခါင္ေဖာက္ထားျပီး ေသာက္မယ္ဆိုေတာ့မွ ေရေႏြးျဖည္႔ ၀ါးတံေလးနဲ႔စုပ္ေသာက္ၾကတယ္။ ေခါင္ထဲမွာ လူေတြလိုအပ္တဲ့ ကစီဓါတ္ပါတဲ့အတြက္ ထမင္မစားပဲ ေခါင္ေသာက္ေနလို႔ ရတယ္လို႔ က်မေတြးထင္မိတယ္။ က်မျမင္ခဲ့ရတဲ့ သက္ၾကီီီီိးရြယ္အို ကယန္းအမ်ိဳးသားၾကီိးကေတာ့ ထမင္းမစားႏိုင္ေတာ့ပဲ ေခါင္ေသာက္ေနတာပါ၊၊ ေျပာင္းေခါက္ေခါင္က နည္းနည္းခ်ဥ္တဲ့ အရသာရွိျပီး ေကာက္ညွင္းေခါင္ကေတာ့ ခ်ိဳျမျမေလး ျဖစ္တယ္။

တခါတေလ ဘာဟင္းမွ မရွိတဲ့၊ မရတဲ့အခါေတြမွာ ထမင္းပူပူနဲ႔ထမင္းၾကမ္းေအးကို ထမင္းၾကီးနဲ႔ ထမင္းေလးစား တယ္ဆိုျပီိး အပူတလုပ္ ၊ အေအးတလုပ္နဲ႔ စားတတ္တယ္။ တာလေပါ ဆိုျပီး ဆန္ျပဳတ္ထဲဟင္းရြက္မ်ိဳးစံုေတြ ထည့္ခ်က္ျပီး ထမင္းေလးအျဖစ္ ထမင္းနဲ႔ ထမင္းၾကီး ထမင္းေလး လုပ္စားတယ္။

ေခြးေတြကိုလည္း အင္မတန္ခ်စ္တဲ့လူမ်ိဳးပါ၊ အိမ္တိုင္းနီးပါးေခြး၊၀က္ ေမြးတတ္ၾကတယ္။ ေခြးေတြနဲ႔ အတူတူအိပ္တာပဲ၊ ထမင္းကိုလည္း ေခြးက သူတို႔ပန္းကန္ထဲ ေခါင္းတုိးစားခ်င္ စားေနတတ္တယ္၊

သူတို႔ေတြရဲ့ ဘ၀ေတြကို အစိုးရ အဆက္ဆက္က ဘာမွ် မေထာက္ပ့ံ မျမွင့္တင္ခဲ့ၾကဘူး။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အသိပညာေပးမႈ၊ ေထာက္ပံ့ကူညီမႈဘာမွ မရၾကရွာဘူး၊၊ ရြာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ကေလးေတြ စာမသင္ဖူးဘူး။ စာသင္ေက်ာင္းမရွ၊ိွ ေက်ာင္းရွိတဲ့ေနရာဆိုလဲ ဆရာမရွိ၊ ဒီေလာက္ေခါင္တဲ့ေနရာဆိုေတာ့လဲ ေတာ္ယံုလူက ဘယ္လာခ်င္ပါ့မလဲေလ၊ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုၾကီးျပီးမွ ေတာခိုသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့တပ္ေတြ အဲဒီေဒသဖက္ေတြ ေရာက္ေတာ့မွ စာသင္ေပးတာကို ရခဲ့တယ္လို႔ ေျပာျပၾကတယ္။ စာသင္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြကို ခင္ျပီး ေလးစားၾကျပီိးေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးထဲလိုက္သြားတဲ့ ရြာသားေတြ ၊ ရြာသူေတြေတာင္ ရွိခဲ့တယ္ လို႔လည္း ေျပာတယ္။

က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သတ္လို႔လည္း ဘာေဆးခန္းမွ မရွိပါဘူး၊ ေဆးရံုတက္ဖို႔ဆိုလည္း အင္မတန္ေၾကာက္တတ္တယ္၊ ေဆးရံုကၿမိဳ႔ေပၚမွာဆိုေတာ့ သူတို႔မသြားရဲသလို၊ ေငြလည္း မရွိၾကဘူးမဟုတ္လား၊ ေနမေကာင္းျဖစ္ခဲသလို ျဖစ္ရင္လဲ ေသတာမ်ားတာပဲ၊ ဒီလိုနဲ႔ ကေလးအေသအေပ်ာက္၊ မိခင္အေသအေပ်ာက္ကလည္း အရမ္းမ်ားေတာ့တယ္၊

ရိုးသားလြန္းလို႔ ရယ္ရတဲ့ ရယ္စရာေလးတခုလည္းေျပာျပခ်င္ေသးတယ္၊ က်မတုိ႔ေနတဲ့အိမ္မွာ ၾကြက္ေတြအရမ္းလာလို႔ ဟင္းခြက္ေတြ စားစရာေတြထည့္ထားဘို႔ ေၾကာင္အိမ္ကို သစ္သားအတို အစေတြနဲ႔ရိုက္ၿပီး တံခါးမွာ တပ္ဖို႔ သံစကာ ပါးပါးေလးေတြ ၀ယ္လာေတာ့ ဘာလုပ္ဖို႔လဲညီမ လို႔ေမး ၾကတယ္၊ က်မကလည္း ေၾကာင္အိမ္မွာ တပ္ဖုိ႔ေလ ဆိုေတာ့ ေၾကာင္ေမြးမလို႔လားတဲ့၊၊ က်မဆို ဘာျပန္ေျပာ ရမွန္းေတာင္ မသိေအာင္ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။(ဘီဒို၊ ေၾကာင္အိမ္ဆိုတာ သူတို႔ေတြက ျမင္မွမျမင္ဘူးပဲ)

က်မကေတာ့ ရိုးသားတဲ့လုိ႔ေတာင္ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ တကယ့္ကို ဘာမွ မသိႀကရတဲ့ ဘ၀ေတြလို႔ပဲ ေျပာျပခ်င္တယ္၊ သူတို႔ဘ၀မွာရုပ္ရွင္ဆိုတာမသိ၊ စတိတ္ရွိဳးဆိုတာမသိ၊ ကာရာအိုေက မသိ၊ ဘာေျဖေဖ်ာ္မွဳမွ မရွိတဲ့ ေနရာလို႔ ေျပာရင္ရတယ္၊ သူတို႔ဘ၀ရဲ႔ အေပ်ာ္ရဆံုးေန႔ေတြ၊ အခ်ိန္ေတြဆိုတာ ဘုရားေက်ာင္းသြားျဖစ္တဲ့ တခါတရံတနဂၤေႏြေန႔ ေတြပါ၊ အပတ္တိုင္းလည္း ေ၀းေတာ့ မေရာက္ၾကရွာဘူးေလ၊

တကယ္လို႔ က်မတို႔ႏိုင္ငံကို က်မတို႔လက္ေတြ၊ အသိဥာဏ္ေတြနဲ႔ ျပန္လည္တည္ေထာင္ခြင့္ ရခဲ့ရင္ အဲဒီလို ေနရာမ်ိဳးေတြကို သြားၿပီး တိုးတက္ေအာင္ျပဳလုပ္ေပးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ အဓိဌာန္ျပဳ
ထားပါတယ္။၊တကယ့္ကို က်မတို႔ႏိုင္ငံထဲမွာ က်မတို႔နဲ႔တႏိုင္ငံသားတည္းသားေတြဟာ ဒီလိုဘ၀ေတြ ရွိတယ္ဆိုတာခုလို သိလုိက္ၿပီဆိုပါစို႔၊ ဘာလုပ္မယ္စိတ္ကူးပါသလဲ အေဆြေတာ္၊

ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ခင္မင္းေဇာ္

1 comment:

Thyda said...

Your post is interesting. Thanks for sharing.

According to my knowledge, there are some projects leading by International Org' (and Junta) in some remote poppy cultivated area to help ppl there. Those projects are doing all kinda supports for minority groups but there are still many difficulties.

We need to do a lot of things for our ppl.